Emma Eskilsson

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Emma - 20 september 2010 17:53

Igår åkte vi till ridhuset med Capo och Cindi. Capo var fortfarande som förra helgen och vi tror att det kan vara en hovböld som är på väg... han reagerar när jag klämmer på ett visst ställe i hoven, bara vänta och se. Cindi red jag på lite med ett nytt bett som jag lånade av Tessan. Hon känndes jätte fin på det och att kunna rida med enhandsfattning kommer naturligt!! Hon gillar det och jag med då jag inte får lika ont av att rida som jag får av vanliga tränsbettet. Det är ny AR kurs i oktober och just nu är jag mest nyfiken på att ta med Cindi då det är henne jag har kommit längst med i utvecklingen. Skulle vara kul att se vad jag kan jobba mer på och hur hon kan utvecklas vidare!!


Ikväll är jag hästledig och ska på info om danskursen som jag hoppas blir av nu i höst. Om jag någon gång skulle sluta med hästar pga nått som jag inte kan komma på just nu så skulle jag helt klart dansa!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards