Emma Eskilsson

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Emma - 25 september 2010 19:19

Vaknade jag med ett ryck och for upp klädde på mig kläderna och samtidigt så tänkte jag att, borde inte Kalina vara vaken... kom på sekundern efteråt att just ja hon sover ju hos Anna i helgen... fortsätter att klä på mig och hör att Basco rör på sig i hallen, just ja han är ju här... stannar upp och tänker men det är ju lördag idag, suck... bara att klä av sig kläderna igen och dra täcket över huvudet. Somnade om och lyckas stänga av alarmet så jag vaknar 30min innan klickerkursen börjar. Ett par minuter sen blev jag... aja jag hittade dit iaf även om jag först va tvungen att tänka hur jag igentligen åker...

Klickerträningen är verkligen superkul även om jag tyckte att det va svårt att hålla ordning på allt och att just klicka i rätt stund och ge godiset rätt. Mycket som man ska hålla koll på och inte så lätt att få allt på plats när det är första gången man håller i en klicker... men roligt är det och det känns nu som en självklarhet att fortsätta med klickern om nu Alfons min kurspartner vill!!


Hängde på Freeman idag med och när jag pricis hade lagt på sadeln och skulle kliva upp så kom Capos matte. Hon frågade om det va ok att ta in Capo och jag tänkte det att ja varför inte, bara bra med lite störning även om det nu inte stör Freeman om han är själv eller har sällskap. Nu kan jag hänga på Freeman utan att det verkar som om han tycker att det är något konstigt alls!! På onsdag kommer ET Linda och känner igenom honom, hittar inte hon nått konstigt så blir det lite mer hänga och under rörelse. Om jag ska vara i ridhuset eller hemma har jag inte bestämmt ännu... bara det är på en tryggplats som han "litar" på. Så ska jag ju få någon att hålla i och leda med, det ska bli spännande att se hur han reagerar!! Tänkte att jag skulle träna honom lite nu i okt och halva nov för sen lite vila i nov halva dec för att sen köra igång igen under jul och nyår när jag hade tänkt att vara lite ledig!! Så nu hoppas jag på att hösten bara susar förbi!! 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards