Emma Eskilsson

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Emma - 1 oktober 2009 19:49

Igår var det uppehåll hela dagen! Jag åker först till killarna och matar dom passar jag på att borsta av Freeman. Han står snällt och äter när jag borstar, när maten tar slut så jag jag inte hunnit borsta klart än och han vill gå iväg... jag stannar honom och få upprepa 4-5ggr och till slut så förstår han att han ska stå still Glad Funderar på om jag ska fråga syrran om hon vill komma och hålla en lektion med oss i lydnad! Det kanske skulle va nått att lära honom lite mer lydnads grejer som hon kör med hundarna det finns säkert nått som jag kan dra nytta av!!


Sen åkte jag till Cindi och tog in henne fixade i ordning henne så fort jag kunde, när jag kom utan för stallet kännde jag lite dugg regn men tänkte det att ähh lite regn har jag ridit i förut så jag fortsatte mot vallen. När jag kommit fram så har det börjat regna ganska mycket och efter någon minut kommer Tessan. Hon skulle kolla lite när jag rider då jag ska prova hennes AR tränare på lördag så jag vet ungefär hur jag ska tänka mer än att bara ha hört det förut. Vi stannade kvar kanske 2min och det blev bara värre och värre... tillslut så gav Cindi upp och ställde sig med rumpan mot regnet, ingen idé att fortsätta när det bara öser ner utan vi gick in istället. Vädret ville inte ge sig så jag kände att det inte var att tänka på att ge sig ut med Capo, jag behöver ju inte be om problem (vi har ju massor att tänka på ändå) Cindi fick på sig vinter täcket då det bara var ett par plusgrader och regnade och skulle göra det hela natten... när jag vaknade i morse så kände jag att det var rätt beslut!


Idag var det näst sista gången då det är hundkurs. Jag hade Alfons och han har klicker tränat med syrran så då tyckte han att när det hade gått för lång tid så hittade han på nått annat... som när jag sa åt honom att sitta och fortsatte att prata med syrran om övningen tyckte han att nee men jag kan sitta fint oxå (bara på bakbenen och frambenen i luften) en annan gång så skulle jag kalla in och när han tyckte att men va då jag kan ligga med... bara att gå tillbaka och sätta honom upp igen... aja... bara börja om och göra rätt!! Fast idag var det bara kallt, vi slapp regn och blåst!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards