Emma Eskilsson

Alla inlägg den 17 oktober 2009

KM

Av Emma - 17 oktober 2009 22:56

Idag har vi haft KM i dressyr på klubben! Jag var i sekriteriatet som vanligt men det var kul att se alla nya ekipage och även gamla. Jag skulle gärna ha varit med men efter som jag var sjuk i veckan och fortfarande inte är helt okej så blev det så här. Jag kanske kan vara med nästa helg i stället då det är tävling i en kombination av hoppning och dressyr. Jag är ju inte så jätte hoppig av mig men en bana på 40cm så känns det mer en utmaning att komma ihåg banan än att själva höjden... jag hoppas att det kommer att vara en lätt bana att komma ihåg! LB:1 kan jag ju redan!!


Jag red även på den nya hästen idag och det gick lite bättre än förra gången men inte så bra som det har gått... Tessan fick rycka in den här gången och hjälpa mig. Skritten gick ganska bra och inga protester där utan bara lite stopp. När vi skulle trava så kom protesten, ett bakben som sparkade... men då... det slutade med att Tessan fick springa med oss och då gick det bra. Mitt mål var att sakta av själv och det gick ganska bra men att börja trava var svårt... sista gången vi skulle börja trava så svarade han ganska fort så då avslutade vi passet. Så vart han blev han rädd för nått med, men den här gången att jag lite lika löst!


Red även på Cindi efter det och vilken stor skilldnad på ridbarhet. Testade tränsbettet idag med och det gick jätte bra! Hon var mjukare än vad jag trodde att hon skulle vara så jag blev positivt överrakkad. Vi övade lite på övergångar skritt-trav-skritt-halt-rygga-trav-halt-trav-skritt-trav-halt-rygga-skritt osv. det är ju så kul att leka så där när det är lätt! Självklart är utmaningen med att göra det med så små och fina hjälper jag kan, som inte alltid är det lättaste... men försöka måste man ju!


Så var jag som vanligt uppe hos min lilleman och gav honom avmaksningsmedel i havren. Han tyckte att det var äckligt först men så tuggade han i sig allt i alla fall, han t.o.m  slickade i sig det sista... haha lite rolig är han! Den vanliga borstningen blev det men med den nya svettskrapan med taggar på som är jätte bra!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards