Emma Eskilsson

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Emma - 15 oktober 2009 21:37

Så red jag på den nya hästen idag igen. Han var bättre i skritten idag men som igår när jag skulle börja trava ville han inte. Lena var med så hon fick springa med honom och då travade han. Men ojoj vad vi fick backa idag... nästa gång är på lördag och jag hoppas att det kommer att gå lite bättre då. Det enda som var bra idag var att han stod stilla när jag satt upp första gången!! Yes!! Nått som har fastnat i minnet på honomSkrattande

Av Emma - 15 oktober 2009 12:10

Det gick inget bra igår med den nya hästen… Tjejen som äger hästen red i förr går och en kompis till mig skrittade på en annan häst samtidigt. Han hade hoppat med frambenen en gång och även sparkat med bak en gång. När jag kom igår så hjälpte Lena mig först med att hålla i honom när jag satt upp för att han ska lära sig att stå stilla. På tredje försöket stod han still och fick massor beröm! Vi började som vanligt att böja lite, byta varv och vända för hjälperna. Det blev mer stopp än vad jag brukar få och när jag skulle börja trava så fick jag bra något travsteg innan han saktade av… så jag bad honom igen att börja trava, han tog något travsteg igen och sen gjorde han halt… men då… bara be honom igen att trava och då kom en spark mot skänkeln… NEEJ sa jag åt honom då. Trodde att han hade slutat med det nu efter som han bara gjorde så de första gångerna jag satt på honom. Så efter ett tag så fick jag honom i alla fall att trava utan tjafs och jag kunde saktade av i båda varven. Direkt efter det satt jag av och vi gick in. Jag ska rida på honom idag igen och hoppas att han är mer arbets villig. Ny dag nya möjligheter, det som hände igår var just igår och har inget med idag att göra!! Jag får ta det med ägaren med att hon bara får rida ut tills han blir mer ridbar.


Igår hade jag nästan ingen röst heller... idag är det mycket bättre!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards