Emma Eskilsson

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Emma - 10 oktober 2009 21:52

Idag fick jag gå upp tidigt för att hinna med allt. Började att rida på den nya hästen då det fortfarande var frost på gräsvallen. Han var duktig när jag skulle sitta upp och tog "bara" 2steg efter jag satt mig i saden. Tog kortare tid för oss att komma till avslappning. Traven gick med bättre då han tog hjälpen nästan direkt och han saktade bara av två gånger till skritt och sen så tredje gången behöll han traven tills jag bad honom att sakta av! När han var så duktig så fick han skritta ett tag, då övade vi på vändningar lite mot "bakdelsvändningar" och jag behöver inte mycket hjälper för att han ska fatta vad det är jag menar. Han går inte emot hjälperna längre som han gjorde i början utan följer dom istället. Lena kom ut för att ge dom morgon hö men eftersom jag red så kollade hon på oss istället. Hon sa det att man ser stor skillnad från det jag började med honom i september och det känns bra att det inte bara känns utan syns med Skrattande


Efter ridpasset kom Tessan och hämtade mig och vi åkte till Sharpman där det skulle vara sadelclinic. Nja den var väl inte så där jätte givande men kul att prova sadlar var det!! Blev en del att ta med sig hem med, fast ingen sadel kanske jag ska tillägga...


När vi kom tillbaka så var det tantens tur att bli riden. Hon var lite stel till en början med mjuknade upp efter ett tag. Hon har blivit lite nonchalant mot skänkeln så idag övade vi på att ta mycket lätta/snabba hjälper direkt, när hon fattade vad det var jag va ute efter så tyckte hon att det var jätte kul och ville bara fortsätta! Kul när hästen bjuder på olika gångarter! Som när jag travade och skulle få henne mer framme för skänkeln så tog hon det som en galopp fattning... måste jag tillägga att hon gillar att galoppera! Det var ett roligt pass som jag ska fortsätta med!


Till sist upp till små killarna och matade dom en snabbis sedan hem och fixade till mig så bra som möjligt på 15min innan det bar iväg till firande av en 55åring Glad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards