Emma Eskilsson

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Emma - 20 oktober 2009 12:04

Min dator är så seeeg... så det blir att uppdatera igår idag istället!


Jag red på den nya hästen igår, bara i skritt då det har regnat så mycket... gegga på vallen Obestämd Jag trodde att jag skulle få problem då de andra två hästarna gick när jag kom till stallet så det bara var vi två kvar... men han kollade efter dom, spände sig lite men inget skrikande efter dom och efter mindre än 1min så stod han lugnt i stallgången!! Tessan var snäll och hjälpte mig med att sitta upp. Han var jätte duktig och stog helt stilla!! YES!! Bra att något fastnar som vi tränar på. Sen blev det lite små stop men inget konstigt eller att han inte ville utan bara att titta på andra saker. Just nu känns det som om vi kommer framåt men med mycket små steg.


Cindi verkade jag i lördag och hon är ganska fin i hovarna! Just nu är det "bara" att få vänster fram att ta mer vikt på insidan. Ganska svårt då hon är inåttåad... hon lägger gärna vikt på utsidan då istället.


Freeman är ju som vanligt min lilla snälla hingst!! Jag har ju honom lös med grimskaftet över halsen då han äter och jag kan lämna honom och gå till bilen och hämta grejer, men igår så åt han fortare än vad jag trodde att han skulle göra så när jag hade letat klart efter svettkrapan som är piggar på och tittar till honom så kommer han gåendes mot mig!! Så fort fram med en morrot och berömma när han kommer till mig Glad Det hade jag inte kunnat tro när han va så här liten att han skulle kunna vara lös, jag vet att man inte ska göra så här men han är en fegis och skulle aldrig våga gå någon stanns själv. Så har vi inga ston i närheten heller som skulle kunna locka honom att ta ut svängarna! Slänger in en blid som jag inte tycker är så längesen den togs!!

Freeman 1v  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards