Emma Eskilsson

Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Emma - 31 oktober 2009 21:38

Idag åkte jag och den nya hästen till ridhuset med Tessan och Kira. Lastningen hemma gick ganska bra han gick bara ut en gång innan han stod stilla i transporten. Väl framme skötte han sig ganska bra. Det tog dock tre gånger innan han stod helt stilla när jag satt upp och då tog det istället ett tag innan han rörde på sig... aja bättre det än att han går iväg när jag ska sitta upp (man få välja sina strider)! Det började ganska bra och han lyssnade bättre och stannade inte lika många gånger som han brukar. Travandet gick med bättre och det känndes som om jag kunde rida på "riktigt" för första gången. Jag förde och han följde Glad jag tänkte att efter som det går så bra kan jag prova att galoppera. Jag gav galopp hjälpen och han dog ner huvet och spände ryggen som om han skulle bocka... vi gjorde om det och han "hotade" mig... jag tänkte tredje gången ska det väl gå men nee han stannade och vägrade röra på sig. Så då tänkte jag att han är nog inte redo för det än så vi travar lite mer istället. Jag bad honom att trava och han stannade... jag bad honom igen och då kom ett bakben och slog i väggen så han skrämde både sig själv och Kira... inte så bra kanske.  Efter ett tag kom vi överäns igen och kunde börja trava tre gånger innan vi slutade. När vi skulle hem så var han jätte duktig bara gick in direkt i transporten och ställde sig Skrattande MEN när vi kom hem så hade jag inte alla hästar hemma... jag glömde att knäppa loss honom från bommen och när han skulle backa så satt han ju fast... så han kastar sig bakåt och grimman går sönder, som tur va så hade han tränset på sig under så jag kunde lätt få tag på honom. Jag vill inte äns tänka på vad som hade kunnat hänt om han hade sprungit ut på vägen... när vi gick in i stallet så skakade benen på mig. Fan mitt jävla pucko... Skrikandes jag får bara inte glömma en sån sak... nu var jag tvungen att lasta honom igen så jag tog ett djupt andetag och tog ut honom bad honom gå in tre gånger och det gick bra, han hade bara lite bråttom ut men han kastade sig aldrig iaf som tur va!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Freeman

Freeman född 2008-05-27

e: Friendship

u: Cindi

Han är min första egna häst och kommer alltid att finnas hos mig resten av sitt liv. Jag har fött upp honom och räknar med att få många år tillsammans. Han är grundutbidad inom AR och kommer att fortsätta den vägen. Mycket markarbetad, speciellt i longeringen.

Hidalgo

 

Hidalgo född 2004-05-25

Okänd härstamning

Han är en Hispanoarab fast även om han har mest PRE i sig finns det lite Arab längre bak i stammen. Köptes från Spanien och kom hem den 5maj 2013. Börjat sin omskolning till AR och kommer att fortsätta sin utbildning på den vägen så länge som han bor hos mig. En mycket trevlig herre som är känslig för hjälperna.

Sandor

Sandor född 2010 Welsh Mountain "Lillebror" som han även kallas köpte jag i januari 2011. Han är precis i början av sin utbildning. Påbörjad inkörning våren 2013 och är just nu under inridning vintern 2014.

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards